Por favor, desplácese hacia abajo este mensaje para la traducción al español.

To Parents/Guardians of kindergarten and first-grade students,

The school year is coming up and this is a reminder that you and your kindergarten / 1st grade student will schedule a one-hour assessment conference with your child’s teacher on Sept. 4 or 5. The first day of school for Kindergarten and 1st grade is Thursday, Sept. 6.

Look for information, including the online sign-up, in the back-to-school communication from your school. Schools are working now to determine who your student’s teacher will be. This needs to be done before the assessment conference can be scheduled. You should receive detailed communication from your school the week of Aug. 13.

Part of the one-hour conference will be spent with the teacher, and students will complete an assessment with a paraprofessional. Please understand, and help your child understand, this is not a traditional test and there are no rewards for doing well. The outcome of the assessments help your teacher understand the unique learning needs of your student. Our district’s focus is on personalized learning and an assessment at the start of the year identifies what students know (and don’t know yet), which helps teachers know where to begin. A portion of the conference is set aside for a conversation with you and anything you want to share about your student.

Thank you for your support of Eastern Carver County Schools and look for more information in a couple weeks directly from your school.

 

 

A los Padres y Tutores de los estudiantes de kínder y primer grado:

Se acerca el año escolar y este es un recordatorio de que usted y su estudiante de kínder / 1er grado programarán una conferencia de evaluación de una hora, con el maestro/a de su hijo/a el 4 o 5 de septiembre. El primer día de clases para el Kindergarten y 1er grado es el jueves 6 de septiembre.

Busque información, que incluye la suscripción en línea, en la comunicación de regreso a la escuela de su escuela. Las escuelas están trabajando ahora para determinar quién será el maestro/a de su hijo/a. Esto debe hacerse antes de que se pueda programar la conferencia de evaluación. Debería recibir una comunicación detallada de su escuela la semana que comprende el 13 de agosto.

Parte de la conferencia de una hora se pasará con el maestro/a, y los estudiantes completarán una evaluación con un/a para-profesional. Comprenda y ayude a su hijo/a a entender que esta no es una prueba tradicional y que no hay recompensas por hacerlo bien. El resultado de las evaluaciones ayuda a que su maestro/a comprenda las necesidades únicas de aprendizaje de su estudiante. El enfoque de nuestro distrito es el aprendizaje personalizado y una evaluación al comienzo del año identifica lo que los estudiantes saben (y aún no saben), lo que les auxilia a los maestros/as a saber por dónde empezar. Una parte de la conferencia, se reserva para conversar con usted y de cualquier tema que quiera compartir sobre su estudiante.

Gracias por su apoyo a las Escuelas del Condado de Eastern Carver; busque más información en un par de semanas por parte de su escuela.